Felanmälan

Här hittar du information om vart du vänder dig utifrån ditt ärende.

Ekonomisk förvaltning

Sveriges Bostadsrättcentrum (SBC)
För frågor kring avier, utdrag ur lägenhetsförteckning, m.m.
Telefonnummer: 0771-722 722
kundtjanst@sbc.se

Fastighetsförvaltning

Erenroths Trädgård & Fastighetsservice AB
Fel åtgärdas på måndagar till fredagar mellan klockan 08.30-16.00.
Använd kontaktformuläret för att skicka in en felanmälan. 
För fel som faller inom bostadsrättsinnehavarens ansvar bekostar innehavaren själv eventuella kostnader

Lås lägenhetsdörrar

Gerts Lås & Larm
Låsöppning dygnet runt, kopiering av nycklar, m.m.
Allt bekostas själv av bostadsrättsinnehavaren.
Telefonnummer: 08-35 41 00

Akutjour

Jourmontör/Securitas.
OBS! Endast akuta ärenden!
I samband med eller innan anmälan skall bostadsrättsinnehavaren kontakta styrelsen och redogöra för den akuta situationen.
För fel som faller inom bostadsrättsinnehavarens ansvar bekostar innehavaren själv eventuella kostnader. Vid ej akuta ärenden så debiteras anmälaren hela beloppet.
Telefonnumer: 08-657 77 50

Byggnadsgaranti

Nybyggnadsgarantin gick ut den 2021-10-31. Ansvaret för underhåll av bostaden redovisas i stadgarna.

Hiss

Kone
Problem med hiss anmäls direkt till KONE. Hissarna kan i vissa fall själva larma Kone när fel uppstår.
Skicka gärna ett mail till styrelsen via kontaktformuläret för att göra oss uppmärksamma på att en hiss har blivit felanmäld.
Telefonnummer: 0771-50 00 00

TV/Tele/Bredband

Telia
Upplever du problem med TV, bredband eller telefoni? Kontakta Telia via deras support.

Telia Support

Vatten

Sollentuna Energi & Miljö
Om det uppstår problem med vattnet i fastigheten, börja med att besöka SEOM's hemsida för driftinformation för att ta reda på om det är ett planerat eller ett pågående centralt driftavbrott - om inte så kontaktar du styrelsen genom kontaktformuläret.

SEOM Driftinformation

Övriga fel / Allmänna utrymmen

Använd kontaktformuläret för att felanmäla något till styrelsen eller komma i kontakt med oss.